Cherokee SRT8 Forum banner

1 - 20 of 79 Posts

·
Premium Member
Joined
·
415 Posts
Discussion Starter · #1 ·
So my wife got me this great gift after I got the jeep. Its 1 carwash per day for an entire year. Well, I guess i am working to get my money out of it becuase I cant seem to steer clear of the wash. I generally take it through the full service wash at least 3-4 times a week then end up putting a coat of wax on it each weekend. I guess my question is, can you wash or wax too much? I dont want to get a year down the road and have a faded truck.
 

·
Registered
Joined
·
6,208 Posts
I hand wash it usually 2 times a week and quick detail it every day before I put it back in the garage.

I have OCD. LOL


I'm sorry I just dont like a dirty vehicle.

For instance the thing that bugs me the most are the rims being dusty. I stick my hand in the wheel and clean the insides every day and of course I clean the face of the rims.

The dust really bothers me. LOL


And as far as waxing goes, I do it once a month.

And every 6 months I clay bar, polish and wax.
 

·
Registered
Joined
·
3,772 Posts
I wash mines at least once a week during the summer. I will give it a good claybar, polish, paint sealant and a few coats of wax before the summer ends to get it ready for the winter and do the same for the summer. I wash her once every two weeks during winter.
I have black so it is very hard to keep it clean.
 

·
That'l Buff Out
Joined
·
1,559 Posts
waterless wash every day, maybe miss one day a week. full clay bar and wash every other week. new wax coat when I feel it is needed. paint correction/polish beginning and end of summer. black keeps you on your toes haha, but enjoy every second cleaning my car. remember every time you touch the paint with anything, (towel, clay bar, water, hand), it takes down the wax coat so if you touch your paint alot your gunna have to reapply as you will take it down faster. I detail many friends rides now after they see mine haha. If you can take it through the self wash do it, the automatic washes catch rocks in the pads and will scratch your paint, especially if thats every day :(. Dont use the brushes at the self wash too much, they have so many things that will scratch up your paint caught in them as well. Unless you wanna pay someone to do a paint correction or do it yourself ever few months I saw a nice hand wash is going to be your best bet. A automatic car wash every day is going to be like beating a dead horse. Your better off just spraying your truck down with water then going through one of those. sorry if that was longwinded, but detailing is a bit of a passion for me and wanted to give you as much to think about as possible ;) haha
 

·
Registered
Joined
·
1,249 Posts
I never drive thru car washes.

Wax twice a year, but its not a daily driver and lives in the garage.

To me, cleaning the back of the wheels is like shoveling shit with white pants on.........(doesn't make any sense)......lol

I hate a dirty vehicle also, but it takes me 3 hours to do a full wash/dry/interior.........so I just try to NOT get it dirty


Sent from my Autoguide iPhone app
 

·
Daily Driver..........
Joined
·
1,837 Posts
It depends on the weather for me. I usually check the weather before i wash. if its gonna rain the next day or in a few hours, i will wash it the first day its clear.
 

·
Registered
Joined
·
6,050 Posts
My jeep does not stay in the garage unfortunately so I wash it at least once a week depending on the weather. I try to do a quick wax once a month to help protect. Every 2-3 months I clay bar and rewax the ole' girl. Waiting on some goodies in the mail so I can do a paint correction.
 

·
Registered
Joined
·
6,208 Posts
To me, cleaning the back of the wheels is like shoveling shit with white pants on.........(doesn't make any sense)......lol
A-hole.


:D :lol: :p
 

·
Registered
Joined
·
169 Posts
once a month
 

·
Registered
Joined
·
8,340 Posts
Once a week i hand wash it... Use quick detailer as i see necessary :D
 

·
Registered
Joined
·
3,440 Posts
It takes me about 3 hrs to wash & detail it as well. Luckily I have a garage to keep it in so it stays pretty clean. I usually only have to dust it with my california duster. Thing works like a charm! Quick once over with it & I'm good to go. Just have to get the bugs off with a bug sponge & pressure wash the dust off the wheels around twice a week.
 

·
Registered
Joined
·
857 Posts
Wash every week then wax once a month
 

·
Snail On Board
Joined
·
4,366 Posts
Once a week with wash and spray wax.
 

·
Registered
Joined
·
3,772 Posts
If you wash it every week, a spray wax is great. It keeps it protected for a few weeks then spray wax again when needed.
Paste wax is more of a 2-3 times a year thing for me.
 

·
Premium Member
Joined
·
1,080 Posts
It's a DD so wash once a week unless it rains then I wash it before it goes in the garage which has led to some late night washes and snide comments from the neighbors. Quick detail almost everyday...can't stand the way the back looks after 2 miles. Paint correction once so far, clay and wax every 2-3 months or so.
 

·
Registered
Joined
·
1,249 Posts
Guys what's a "paint correction?"


Sent from my Autoguide iPhone app
 

·
Premium Member
Joined
·
16,354 Posts
I hand wash it usually 2 times a week and quick detail it every day before I put it back in the garage.

I have OCD. LOL


I'm sorry I just dont like a dirty vehicle.

For instance the thing that bugs me the most are the rims being dusty. I stick my hand in the wheel and clean the insides every day and of course I clean the face of the rims.

The dust really bothers me. LOL


And as far as waxing goes, I do it once a month.

And every 6 months I clay bar, polish and wax.
Pretty sure I basically do the same thing.

I can't stand to drive a dirty car, whether it is my jeep or another
 

·
That'l Buff Out
Joined
·
1,559 Posts
Really??? :silly:
haha didnt mean full clay bar every other week, mostly jsut the front. yes Im insane haha. think this black car has knocked a few screws loose :silly:

Guys what's a "paint correction?"

A paint correction is a process that removes (some) scratches, bird poop markings, swirl marks and other contaminants of paint. You generally use a random orbital sander/polisher and polishes to bring the paint back from dull to life. The dullness comes from like refracting in the defects in the clearcoat, with a paint correction these defects are corrected and the paint will look "wet". Its a fun process and everyone should do it at least once in their life ;). haha. generally very time consuming if done correctly and very fine attention to detail. Im sure someone else will chime in too but thats the jist of it, and ive been up for like almost 2 days so im sure something will sound wrong haha.
 
1 - 20 of 79 Posts
Top